۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۸۷۰۶۴
آیت الله اراکی:

نمی توان در برابر ظلم بی تفاوت بود| امت اسلامی تحت پرچم ولایت متحد شوند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان این که در برابر نمی توان در برابر ظلم بی تفاوت بود، گفت: برخی از انسان های جاهل می گویند به اهل سنت نباید کاری داشت، کسانی که این حرف را می زنند یا دین ندارند یا این که نمی فهمند.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، هفته وحدت را مناسبتی برای عمل کردن مسلمین به وظیفه همدلی و به هم پیوستگی دانست و گفت: اساس ولایت بر مبنای پیوستگی است و اگر کسی به ولایت معتقد باشد باید بداند ولایت عرضی و طولی داریم.

وی افزود: در ولایت طولی ولایت در اصل و بالذات برای خداوند متعال است و برای این که خدا ولایت خود را اعمال کند کانال هایی در این جهت مقرر فرموده است، کانال اعمال ولایت الهی خلفای خداوند متعال بر زمین و هستی هستند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که خلیفه ای که از سوی خدا به صوت مستقیم تعیین شد وجود مبارک نبی اکرم محمد مصطفی(ص) است، اظهار داشت: انبیای پیش از رسول اکرم(ص) یاران رسول خدا و پیشگامان جریان ولایت الهی قبل از ظهور نبی خاتم هستند.

وی ادامه داد: وظیفه داریم جامعه بشری را زیر پرچم ولایت جمع کنیم، ائمه طاهرین(ع) وجود امتدادی رسول اکرم(ص) هستند، خلافت انبیا قبل از رسول اکرم(ص) تمهیدی و زمینه ساز بوده اما خلافت ائمه طاهرین(ع) خلافت امتدادی و همان ولایت رسول الله است.

آیت الله اراکی با بیان این که در دوران غیبت کبری منصب ولایت برای تداوم و عمل به امامت و ولایت ولی فقیه اداره امور را در دست دارد، ابراز داشت: وحدت به وسیله ولایت الهی به وجود می آید،  از این ولایت ولایت دیگری به نام ولایت عرضی می جوشد که شامل ولایت مسلمین و ومؤمنان نسبت به دیگر می شود.

وی عنوان کرد: در دورانی هستیم که همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی معتقد هستند که امامت در آخرالزمان مخصوص مهدی آل محمد(ص) است، اگر شیعه و سنی واقعا اعتقاد داشته باشند نمی توانند منتظر نباشند، چه سنی و چه شیعه باید معتقد باشد امامی از فرزند رسول خدا و اهل بیت(ع) در آخرالزمان امام همگان است؛ بنابراین در امامت آخرالزمان(عج) اختلافی وجود ندارد و حال که اختلافی نیست نباید جامعه را برای ظهور آماده کنیم؟

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: آیا نباید جامعه اسلامی را برای اطاعت از امامی که مورد اتفاق همه است آماده کنیم؟ روایات اهل سنت درباره امام زمان(عج) اگر بیشتر از روایات وارد شده در منابع شیعه نباشد کمتر هم نیست.

وی اضافه کرد: از مسلم ترین و متواترترین روایات وارد شده از رسول خدا(ص) بین همه مسلمانان روایات مربوط به امام زمان(عج) است و این که ایشان حکومت جهانی برقرار می کند، بشر باید با اختیار خود حکومت الهی را گزینش کند، اگر بنا بود با معجزه اوضاع دگرگون شود پیامبر و اهل بیت(ع) این کار را می کردند اما بناست که خود مردم انتخاب کنند.

آیت الله اراکی با بیان این که جامعه اسلامی باید حکومت امام زمان(عج) را انتخاب کرده و آن را یاری کنند، گفت:  امام زمان(عج) از طریق ولی فقیه و طرق دیگر اعمال حکومت می کند، قلمرو حکومت بالفعل امام زمان(عج) همه دارالاسلام است یعنی فلسطین قلمرو حکومت امام زمان(عج) است و اگر دشمن به فلسطین حمله کند به قلمرو حکومت امام زمان(عج) حمله کرده است مگر ما می توانیم بی تفاوت بنشینیم.

وی افزود: برخی از انسان های جاهل می گویند به اهل سنت نباید کاری داشت، کسانی که این حرف را می زنند یا دین ندارند یا این که نمی فهمند، مگر فلسطین بخشی از قلمر حکومت ولیعصر(عج) نیست و مگر می توانیم شاهد تجاوز دشمن به این قلمرو باشیم و ساکت بنشینیم؛ تمام مسلمین زیر پرچم امام زمان(عج) هستند هرچند انحرافاتی داشته باشند.

نماینده خبرگان رهبری اظهار داشت: همه مسلمین جزو ملت رسول خدا و امام زمان(عج) هستند هر چند که عصیان کنند و دچار غفلت شوند، وظیفه ما این است که امت اسلامی را یکدست کنیم که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) شوند.

ارسال نظرات